Tudtad? Az egészségünkre is jó hatást gyakorol a redőny!

2016-12-07 00:00:00
Csancsa árnyékolástechnika

A redőnyök kapcsán a legtöbben úgy tudják és gondolják, hogy kizárólag árnyékolási célt szolgálnak, legfeljebb még a biztonságunkat képesek növelni. Egy jó redőny azonban bármennyire is meglepő, de az elhangzottakon felül még az egészségünkre is pozitív hatást tud gyakorolni! Hogy miként?

A pihentető alvás kulcsa a teljes sötétség

A múltban már többször is bizonyította néhány tudományos kutatás, és bizonyára minden ember a saját bőrén is megtapasztalta, hogy az igazán pihentető alvás kulcsa az, hogy éjszaka képesek vagyunk teljes sötétséget teremteni a szobánkban, amihez elengedhetetlen egy jó árnyékoló felszerelése. Az utcai lámpák fénye, az autók fényszórója vagy a reggeli nap első sugarai mind-mind zavaró tényezők lehetnek abban, hogy ne tudjuk megfelelően kipihenni magunkat. Aludhatunk ugyanis nagyon jót napközben, sőt akár felkapcsolt villany mellett is, de az feleannyira lesz pihentető, mintha ugyanezt teljes sötétségben, a megfelelő időpontban tettük volna. Hogy mi ennek az oka?

A válasz leginkább az evolúcióban keresendő, lévén elődeink évezredeken át kizárólag természetes fényeknek voltak kitéve, ami meghatározta szervezetük alapvető életritmusát, a sokat emlegetett biológiai órát. Manapság azonban szinte mindenhol természetes fény vesz körül minket, így a lámpafény vagy a televízió képernyője például nagyságrendekkel jelentősebb, mint például a csillagok fénye, a különbség pedig óriási, hiszen alapjaiban befolyásolja a pihenés minőségét, valamint többek között a melatonin és a kortizol termelődését.

Lássuk a tudományos oldalt

A két kémiai vegyület közül a melatonin szintjének csökkenése a legkárosabb. Ezt az alapanyagot a tobozmirigyünk termeli, de kizárólag abban az esetben, ha teljes sötétség vesz minket körül. Mennyisége alapvetően határozza meg az alvás és az ébrenlét közötti egészséges mértéket, miközben szerepet játszik a vérnyomás és a vércukorszint csökkentésében, hovatovább a testhőmérséklet szabályozásában is, de befolyásolja azokat a folyamatokat, amelyek a pihentető alvásért és testünk regenerációjáért felelősek.

A kortizol ezzel szemben egy olyan összetevő, ami fény hatására termelődik a szervezetben, és csak akkor tudunk elaludni, illetve nyugodtan aludni, ha éjszakára lecsökkentjük a mértékét, amit a napszakváltozás természetes módon garantált régebben. Nappal a kortizol hozzájárul energiaszintünk maximalizálásához és immunrendszerünk erősítéséhez, de éjszaka azonban zavart okozhat az alvásminőségben. Ez pedig további problémákat idézhet elő, legyen szó akár a testzsír szintjének megzavarásáról, akár az inzulin rezisztenciáról vagy a szisztémás gyulladásokról.

Alvás közben védekezni kell a fény ellen

A tudomány tehát már megmagyarázta, hogy az egészséges bioritmusunk kialakításához, és szervezetünk egészséges működéséhez elengedhetetlen, hogy védekezzünk legalább alvás közben a mesterséges fények ellen. Mindez különösen fontos olyan családoknál, ahol kisgyermek is van, hiszen számára a nyugodt és egészséges alváshoz szükséges sötétítés elengedhetetlen, a gyermekeknek ugyanis nappal egyaránt szükségük van alvásra, amihez pedig teljes sötétség szükségeltetik.

Szerencsére ma már számtalan árnyékoló megoldás érhető el az emberek számára, noha mindközül a legjobb és leginkább sokoldalú megoldást a redőnyök biztosítják, hiszen képesek akár 100 százalékban megszűrni a kintről beáramló fényt, miközben a biztonsági szempontok mellett szabályozhatjuk velük otthonunk hőszigetelését is, ezáltal nyáron megvédhetjük a lakást a nagy melegtől, télen pedig megsegíthetjük a nyílászárókat egy extra szigetelő réteggel.

Felkeltettük érdeklődését?
Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Kapcsolatfelvétel

Miért éppen mi?

Több ezer elégedett ügyfelünk az igazi gyümölcse munkánknak, mely nap mint nap motíválja csapatunk tagjait.

Referenciák